dan före dan...

...och jag sitter och läser nutrition och diabetes. vet inte hur mycket som fastnar, men jag har iaf böckerna framför mig. det är mer än jag nånsin har lyckats med förut. sitter samtidigt och känner efter alldeles för mycket om jag inte mår lite illa ändå. folk runt omkring mig faller som furor. malin och ale fick kräksjukan, inte jag, träffade kusin-karin och dan efter hade hon kräksjukan, träffade tove och dan efter hade även hon kräksjukan. funderar på om jag är en tyst bärare. läste en artikel från smittskyddsinstitutet där dom intervjuade en av mina lärare i linkan som förklarade att 20% av befolkningen bär på en muterad gen som kodar för en annorlunda FUT2-receptor i tarmen. dom människorna kan inte få vinterkräksjukan. jag kanske är en av dom! alltså, bara ordet vinterkräksjukan! finns det nåt äckligare och fulare ord i det svenska språket? det skulle va kånkelbär i så fall...

klapparna är köpta, vilket kaos det var på stan igår! inte kände jag av nån finanskris på nk, kungsgatan eller gallerian. jag har ÄNTLIGEN också skickat mirjams 30års-present/julklapp. en halsband från SNÖ som mocki hade valt. kostade 400kr, men det var väldigt snyggt. hoppas hon tycker det också. om fyra månade åker jag till montréal!

nu ska jag uppdatera mina diabetsmedicinkunskaper. känns ändå lite aktuellt så här i julbordstider.

GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback