Salama Mwaka Mpya!

roligt att läsa swahili! är så annorlunda från alla språk jag har hört förut. lyssnade på en språkkurs igår, men har redan glömt bort orden. måste se dom framför mig så nu ska jag köra på rosetta stones program istället. spännande! har även lyssnat på pimsleurs franskakurs. promenerade till malin igår kväll och lyssnade hela vägen. mötte knappt en människa på vägen så jag kunde lugnt repetera alla ord och fraser dom bad mig att göra. lite tråkigt, lärde mig inte några nya ord (och då kan det lätt bli lite tråkigt att säga efter "une bouteille de vin ....... PAUS .......... une BOU-TEILLE ........ paus........ BOU - TEILLE.......") men jag kunde låtsas prata med dom och spola över pauserna. borde kanske skaffa mig en fransk kompis att prata med istället. jag har ju inte så svårt med förståelsen, det är mer att pratet ska lossna. men det behöver jag inte fundera på länge till, för nu måste jag koncentrera mig på swahilin (eller kanske tentan...) och sen kan jag prata så mycket franska jag vill i flera månader!!! yay!

imorgon plugg som vanligt, men på torsdag ska jag faktiskt unna mig en sovmorgon. det är ju trots allt nyårsafton imorgon. min andra i år!

Salama Mwaka Mpya! Ha ett fantastiskt nytt år på swahili!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej, det låter ju verkligen spännande med ett helt nytt språk!

Hoppas att ditt andra nyår var bra, det var mitt :-)

Kanske klänningen ger tur?

Ringer dig snart.

KRAM

Postat av: Linnéa

Hej, det låter ju verkligen spännande med ett helt nytt språk! Och roligt att du bloggar igen.



Hoppas att ditt andra nyår var bra, det var mitt :-)

Kanske klänningen ger tur?

Ringer dig snart.

KRAM

2009-01-03 @ 22:49:14
URL: http://kulturtanten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback